کد خبر: ۲۱۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
منوچهر والی‌زاده از پیشکسوتان دوبله ایران است. او گرچه کارش را با بازیگری تئاتر شروع کرد، اما خیلی زود با معرفی به علی کسمایی دوبله را شروع کرد و تا امروز در تعداد بسیار زیادی فیلم و برنامه رادیویی حضور داشته است و جای بازیگران بزرگی صحبت کرده است: رابرت دنیرو، توشیو موریفونه، اندی گارسیا، تام کروز و تام هنکس و بسیاری دیگر.

همشهری آنلاین، شقایق عرفی‌نژاد:  منوچهر والی‌زاده که از درگذشت منوچهر اسماعیلی متأثر است، می‌گوید با رفتن او دوبله یکی از صداهای بی نظیرش را از دست داد. او می‌گوید: «سال‌های خیلی زیادی او را می‌شناختم و افتخار داشتم در فیلم‌های متعددی کنار او کار کنم. نمی‌توانم دقیقا بگویم چند فیلم کنار او کار کرده‌ام، ولی تعدادش زیاد است.»

واکنش منوچهر والی زاده به درگذشت منوچهر اسماعیلی | خیلی از بازیگران شهرتشان را مدیون او هستند | دوبله یکی از صداهای بی نظیرش را از دست داد
زنده یاد منوچهر اسماعیلی

والی زاده درباره خصوصیت ویژه منوچهر اسماعیلی می‌گوید: «او کارش را بسیار خوب بلد بود و به معنای واقعی استاد بود. برایش فرقی نمی‌کرد نقش اول را بگوید یا نه. پیش آمده بود که در کاری من نقش اول گفته‌ام و او مثلا نقش سوم را. برای این که کار را می‌شناخت و برایش مهم بود. او از آنتونی کویین و لارنس اولیویه تا بسیاری از بازیگران ایرانی را دوبله کرد و اصلا خیلی از بازیگران ایرانی شهرتشان را به خاطر او به دست آوردند.»

او معتقد است اسماعیلی دیگر تکرار نخواهد شد، اما به نسل جدید دوبله هم ایمان دارد: «من به نسل جدیدی که آمده امیدوارم. دوبلورهای خوبی هستند و من امیدوارم بتوانند راه را درست ادامه دهند. نسل ما به کارمان ایمان داشتیم و به نسل جدید هم امید دارم که کارهای خوبی انجام دهند و دوبله‌های خوبی به جای بگذارند.»

منوچهر والی‌زاده  در پایان گفت: در حال تدارکات مراسم خاکسپاری منوچهر اسماعیلی هستیم. صحبت‌هایی هست که در کرج به خاک سپرده شود، اما نتیجه مشخص نیست و زمان و مکان خاکسپاری بعدتر اطلاع رسانی خواهد شد.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار